رفتن به محتوای اصلی
x

اولویتها و گرایش ها

 

جدول اولویت های موضوعات پژوهشی در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

حیطه آموزش

موضوع آموزش

 

 

 

 

حیطه ارزشیابی آموزشی

ارزشیابی برنامه های درسی گروه های علوم پایه

ارزشیابی برنامه های درسی آموزش بالینی گروه­ های علوم پزشکی

ارزشیابی برنامه های کارشناسی علوم پزشکی

ارزشیابی برنامه های کارشناسی ارشد علوم پزشکی

ارزشیابی برنامه های دکترای تخصصی علوم پزشکی

ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم و سایر برنامه های آموزشی

تدوین استانداردهای ارزیابی آموزشی

 

 

 

 

 

حیطه برنامه ریزی درسی و آموزشی

سنجش نیازهای آموزشی دانشجویان برای برنامه ریزی درسی

بازنگری برنامه های درسی

بررسی برنامه های درسی ادغام یافته

بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان در رشته­ های علوم پزشکی

نقش علوم پایه و ارتباط آن با آموزش بالینی در آموزش علوم پزشکی

ادغام در برنامه ­های آموزشی علوم  پزشکی

سلامت محوری در آموزش علوم پزشکی

جامع نگری و جامعه نگری در برنامه­ های آموزش علوم پزشکی

 

 

حیطه تدوین کوریکولوم

بازنگری برنامه های درسی در مقاطع مختلف و رشته های مختلف تحصیلی

آموزش بین حرفه ای در برنامه­ های آموزشی رشته­ های علوم پزشکی

مطالعات تطبیقی در آموزش علوم پزشکی

بومی سازی آموزش پزشکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرآیندهای یاددهی و یادگیری

 

روش­های یادگیری و تدریس در آموزش فراگیران

کارائی و اثربخشی شیوه های تدریس و فنون یادگیری در آموزش علوم پزشکی

تبیین فرایند یاددهی یادگیری

رضایت و انگیزه دانشجویان علوم پزشکی

دستیار بعنوان الگو، معلم و پژوهشگر

توسعه و تحول آموزش و ارتقاء روش های آموزشی از سنتی به مدرن

بررسی شواهد موجود در نحوه آموزش استدلال بالینی

مهارت حل مسئله

تفکر نقاد

شیوه ­های و راهکارهای پرورش خلاقیت در دانشجویان علوم پزشکی

شیوه­ های آموزش مهارت های بالینی در دانشجویان علوم پزشکی

بررسی محیط یادگیری

فلسفه آموزش

تئوری های آموزش در عمل

مدیریت کلاس

 

 

 

 

 

حیطه آموزش نظری و بالینی

آموزش استدلال بالینی

امکانات و منابع آموزشی

آموزش مهارت های عملی در آزمایشگاه

پیشرفت تحصیلی دانشجویان

افت تحصیلی دانشجویان

شکاف بین دروس نظری و عملی

مولفه های موثر در آموزش بالینی

 

حیطه اخلاق در آموزش

ارتباط استاد و دانشجو

اخلاق در آموزش

کدهای اخلاق در آموزش (بالین، نظری)

 

 

 

 

 

توانمند سازی اعضای هیات علمی و توسعه حرفه ای

ارزشیابی و فرا ارزشیابی اعضای هیات علمی

شــیوه هــای ارتقــاء توانمنــدی اعضــای هیــأت علمــی

گزینش اعضای هیات علمی

ملاک ها و فرآیندهای ارتقاء اعضاء هیأت علمی

انگیزه و رضایتمندی اعضای هیأت علمی

نظام دانش پژوهی در دانشگاه

ارزشیابی بالینی

 

ارزشیابی دانشجو

روش های ارزشیابی دانشجو

تحلیل آزمون در گروه­ های آموزشی دانشگاه

به کارگیری و بومی سازی تکنیک­ ها و شیوه ­های سنجش و ارزیابی

 

 

 

 

 

 

 

حیطه رهبری و مدیریت آموزشی

تدریس و یادگیری رهبری آموزشی

الگوهای رهبری علمی

برنامه ریزی استراتژیك آموزش پزشکی

اقتصاد در آموزش و ثروت آفرینی

ارتباطات میان دانشگاهی و بین المللی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی

فرار مغزها از کشور

پذیرش دانشچو

فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی

انتخاب مدیران و معاونین آموزشی سطوح مختلف

ارتقای منزلت آموزش در دانشگاه

هزینه تمام شده تربیت دانشجو

ارزیابی درونی و اعتباربخشی

اعتباربخشی در نظام آموزش علوم پزشکی

 

ابزارسازی آموزشی

ساخت ابزارهای روا و پایا در حوزه آموزش علوم پزشکی

روا و پایا کردن ابزارهای معتبر موجود در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

 

یادگیری در عصر دیجیتال

طراحی و آماده سازی بسته های آموزش الکترونیکی

شاخص های کیفیت آموزش الکترونیک

شیوه های آموزش مجازی و مقایسه اثربخشی

ارزشیابی در آموزش مجازی

مطالعات انسان گرایانه در آموزش

مطالعات انسان گرایانه در آموزش

 

 

 

گرایش تحقیقاتی هیات علمی مرکز تحقیقات

نام و نام خانوادگي

لاين تحقيقاتي

دکتر طاهره چنگیز

مديريت آموزشي در علوم پزشكي

دکتر علیرضا یوسفی

آموزش پزشكي (ارزشيابي)

دکتر نیکو یمانی

برنامه ريزي درسي

دکتر فریبا حقانی

ياددهي - يادگيري در علوم پزشكي

دکتر بهزاد شمس

FTT

دکتر مسیح صبوری

آموزش باليني در علوم پزشكي

دکتر فریبا جوکار

ارزشیابی برنامه های آموزشی در علوم پزشکی

دکتر اطهر امید

آموزش بالینی

سهیلا احسانپور

تنظيم خانواده

دکتر آرش نجیمی

مداخلات آموزشی

دکتر آرش حدادگر

یادگیری الکترونیکی- بیمار مجازی

دکتر غلامرضا قاسمی

بهداشت روان زنان

دکتر مریم آویژگان

برنامه ريزي آموزشي در علوم پزشكي

دکتر فریبا جعفری

کارآزمایی شاهد دار تصادفی شده - مرور سیستماتیک مت آنالیز