جدول اولویت های موضوعات پژوهشی در حوزه آموزش علوم پزشکی
حیطه آموزش |
موضوع آموزش |
||
حیطه ارزشیابی آموزشی |
ارزشیابی برنامه های درسی گروههای علوم پایه |
|
|
ارزشیابی برنامه های درسی آموزش بالینی گروههای علوم پزشکی |
|
||
ارزشیابی برنامه های کارشناسی علوم پزشکی |
|
||
ارزشیابی برنامه های کارشناسی ارشد علوم پزشکی |
|
||
ارزشیابی برنامه های دکترای تخصصی علوم پزشکی |
|||
ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم و سایر برنامه های آموزشی |
|
||
تدوین استانداردهای ارزیابی آموزشی |
|
||
حیطه برنامه ریزی درسی و آموزشی |
سنجش نیازهای آموزشی دانشجویان برای برنامه ریزی درسی |
|
|
بازنگری برنامه های درسی |
|
||
بررسی برنامه های درسی ادغام یافته |
|
||
بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان در رشتههای علوم پزشکی |
|
||
نقش علوم پایه و ارتباط آن با آموزش بالینی در آموزش علوم پزشکی |
|
||
ادغام در برنامههای آموزشی علوم پزشکی |
|
||
سلامت محوری در آموزش علوم پزشکی |
|
||
جامع نگری و جامعه نگری در برنامههای آموزش علوم پزشکی |
|
||
حیطه تدوین کوریکولوم |
بازنگری برنامه های درسی در مقاطع مختلف و رشته های مختلف تحصیلی |
|
|
آموزش بین حرفه ای در برنامههای آموزشی رشتههای علوم پزشکی |
|
||
مطالعات تطبیقی در آموزش علوم پزشکی |
|
||
بومی سازی آموزش پزشکی |
|
||
فرآیندهای یاددهی و یادگیری
|
روشهای یادگیری و تدریس در آموزش فراگیران |
|
|
کارائی و اثربخشی شیوه های تدریس و فنون یادگیری در آموزش علوم پزشکی |
|
||
تبیین فرایند یاددهی یادگیری |
|
||
رضایت و انگیزه دانشجویان علوم پزشکی |
|
||
دستیار بعنوان الگو، معلم و پژوهشگر |
|
||
توسعه و تحول آموزش و ارتقاء روش های آموزشی از سنتی به مدرن |
|
||
بررسی شواهد موجود در نحوه آموزش استدلال بالینی |
|
||
مهارت حل مسئله |
|
||
تفکر نقاد |
|
||
شیوههای و راهکارهای پرورش خلاقیت در دانشجویان علوم پزشکی |
|
||
شیوههای آموزش مهارت های بالینی در دانشجویان علوم پزشکی |
|
||
بررسی محیط یادگیری |
|
||
فلسفه آموزش |
|
||
تئوری های آموزش در عمل |
|
||
مدیریت کلاس |
|
||
هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش حرف سلامت |
|||
حیطه آموزش نظری و بالینی |
آموزش استدلال بالینی |
|
|
امکانات و منابع آموزشی |
|
||
آموزش مهارت های عملی در آزمایشگاه |
|
||
پیشرفت تحصیلی دانشجویان |
|
||
افت تحصیلی دانشجویان |
|
||
شکاف بین دروس نظری و عملی |
|
||
مولفه های موثر در آموزش بالینی |
|
||
حیطه اخلاق در آموزش |
ارتباط استاد و دانشجو |
|
|
اخلاق در آموزش |
|
||
کدهای اخلاق در آموزش(بالین، نظری) |
|
||
توانمند سازی اعضای هیات علمی و توسعه حرفه ای |
ارزشیابی و فراارزشیابی اعضای هیات علمی |
|
|
شــیوه هــای ارتقــاء توانمنــدی اعضــای هیــأت علمــی |
|
||
گزینش اعضای هیات علمی |
|
||
ملاکها و فرآیندهای ارتقاء اعضاء هیأت علمی |
|
||
انگیزه و رضایتمندی اعضای هیأت علمی |
|
||
نظام دانش پژوهی در دانشگاه |
|
||
ارزشیابی بالینی |
|
||
ارزشیابی دانشجو |
روش های ارزشیابی دانشجو |
|
|
تحلیل آزمون در گروههای آموزشی دانشگاه |
|
||
به کارگیری و بومی سازی تکنیکها و شیوههای سنجش و ارزیابی |
|
||
حیطه رهبری و مدیریت آموزشی |
تدریس و یادگیری رهبری آموزشی |
|
|
الگوهای رهبری علمی |
|
||
برنامه ریزی استراتژیك آموزش پزشکی |
|
||
اقتصاد در آموزش و ثروت آفرینی |
|
||
ارتباطات میان دانشگاهی و بین المللی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی |
|
||
فرار مغزها از کشور |
|
||
پذیرش دانشچو |
|
||
فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی |
|
||
انتخاب مدیران و معاونین آموزشی سطوح مختلف |
|
||
ارتقای منزلت آموزش در دانشگاه |
|
||
هزینه تمام شده تربیت دانشجو |
|
||
ارزیابی درونی و اعتباربخشی |
اعتباربخشی در نظام آموزش علوم پزشکی |
||
ابزارسازی آموزشی |
ساخت ابزارهای روا و پایا در حوزه آموزش علوم پزشکی |
|
|
روا و پایا کردن ابزارهای معتبر موجود در حوزه آموزش علوم پزشکی |
|
||
یادگیری در عصر دیجیتال |
طراحی و آماده سازی بسته های آموزش الکترونیکی |
|
|
شاخص های کیفیت آموزش الکترونیک |
|
||
شیوه های آموزش مجازی و مقایسه اثربخشی |
|
||
ارزشیابی در آموزش مجازی |
|||
مطالعات انسان گرایانه در آموزش |
مطالعات انسان گرایانه در آموزش |
|
|