رفتن به محتوای اصلی
x

اولویت های پژوهشی

جدول اولویت های موضوعات پژوهشی در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

حیطه آموزش

موضوع آموزش

 
 

حیطه ارزشیابی آموزشی

ارزشیابی برنامه های درسی گروههای علوم پایه

 

ارزشیابی برنامه های درسی آموزش بالینی گروه­های علوم پزشکی

 

ارزشیابی برنامه های کارشناسی علوم پزشکی

 

ارزشیابی برنامه های کارشناسی ارشد علوم پزشکی

 

ارزشیابی برنامه های دکترای تخصصی علوم پزشکی

 

ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم و سایر برنامه های آموزشی

 

تدوین استانداردهای ارزیابی آموزشی

 

حیطه برنامه ریزی درسی و آموزشی

سنجش نیازهای آموزشی دانشجویان برای برنامه ریزی درسی

 

بازنگری برنامه های درسی

 

بررسی برنامه های درسی ادغام یافته

 

بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان در رشته­های علوم پزشکی

 

نقش علوم پایه و ارتباط آن با آموزش بالینی در آموزش علوم پزشکی

 

ادغام در برنامه­های آموزشی علوم  پزشکی

 

سلامت محوری در آموزش علوم پزشکی

 

جامع نگری و جامعه نگری در برنامه­های آموزش علوم پزشکی

 

حیطه تدوین کوریکولوم

بازنگری برنامه های درسی در مقاطع مختلف و رشته های مختلف تحصیلی

 

آموزش بین حرفه ای در برنامه­های آموزشی رشته­های علوم پزشکی

 

مطالعات تطبیقی در آموزش علوم پزشکی

 

بومی سازی آموزش پزشکی

 

فرآیندهای یاددهی و یادگیری

 

روش­های یادگیری و تدریس در آموزش فراگیران

 

کارائی و اثربخشی شیوه های تدریس و فنون یادگیری در آموزش علوم پزشکی

 

تبیین فرایند یاددهی یادگیری

 

رضایت و انگیزه دانشجویان علوم پزشکی

 

دستیار بعنوان الگو، معلم و پژوهشگر

 

توسعه و تحول آموزش و ارتقاء روش های آموزشی از سنتی به مدرن

 

بررسی شواهد موجود در نحوه آموزش استدلال بالینی

 

مهارت حل مسئله

 

تفکر نقاد

 

شیوه­های و راهکارهای پرورش خلاقیت در دانشجویان علوم پزشکی

 

شیوه­های آموزش مهارت های بالینی در دانشجویان علوم پزشکی

 

بررسی محیط یادگیری

 

فلسفه آموزش

 

تئوری های آموزش در عمل

 

مدیریت کلاس

 

هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش حرف سلامت

 

حیطه آموزش نظری و بالینی

آموزش استدلال بالینی

 

امکانات و منابع آموزشی

 

آموزش مهارت های عملی در آزمایشگاه

 

پیشرفت تحصیلی دانشجویان

 

افت تحصیلی دانشجویان

 

شکاف بین دروس نظری و عملی

 

مولفه های موثر در آموزش بالینی

 

حیطه اخلاق در آموزش

ارتباط استاد و دانشجو

 

اخلاق در آموزش

 

کدهای اخلاق در آموزش(بالین، نظری)

 

توانمند سازی اعضای هیات علمی

و توسعه حرفه ای

ارزشیابی و فراارزشیابی اعضای هیات علمی

 

شــیوه هــای ارتقــاء توانمنــدی اعضــای هیــأت علمــی

 

گزینش اعضای هیات علمی

 

ملاکها و فرآیندهای ارتقاء اعضاء هیأت علمی

 

انگیزه و رضایتمندی اعضای هیأت علمی

 

نظام دانش پژوهی در دانشگاه

 

ارزشیابی بالینی

 

ارزشیابی دانشجو

روش های ارزشیابی دانشجو

 

تحلیل آزمون در گروه­های آموزشی دانشگاه

 

به کارگیری و بومی سازی تکنیک­ها و شیوه­های سنجش و ارزیابی

 

حیطه رهبری و مدیریت آموزشی

تدریس و یادگیری رهبری آموزشی

 

الگوهای رهبری علمی

 

برنامه ریزی استراتژیك آموزش پزشکی

 

اقتصاد در آموزش و ثروت آفرینی

 

ارتباطات میان دانشگاهی و بین المللی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی

 

فرار مغزها از کشور

 

پذیرش دانشچو

 

فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی

 

انتخاب مدیران و معاونین آموزشی سطوح مختلف

 

ارتقای منزلت آموزش در دانشگاه

 

هزینه تمام شده تربیت دانشجو

 

ارزیابی درونی و اعتباربخشی

اعتباربخشی در نظام آموزش علوم پزشکی

 

ابزارسازی آموزشی

ساخت ابزارهای روا و پایا در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

روا و پایا کردن ابزارهای معتبر موجود در حوزه آموزش علوم پزشکی

 

یادگیری در عصر دیجیتال

طراحی و آماده سازی بسته های آموزش الکترونیکی

 

شاخص های کیفیت آموزش الکترونیک

 

شیوه های آموزش مجازی و مقایسه اثربخشی

 

ارزشیابی در آموزش مجازی

 

مطالعات انسان گرایانه در آموزش

مطالعات انسان گرایانه در آموزش